northlacrosse.blogg.se

Berlin Open och uppladdning inför Kanada

Kategori: Vägen till VM

Berlin Open var heelt underbart! 32 Lacrosselag från 12 olika länder, det kryllade med Lacrossespelare från heeela världen! Helt sinnessjukt underbart! Kändes som en helt ny värld när man gick in på området som bestod av 5 Lacrosseplaner och 2 Lacrosseshoppar :D 

Här nedan ser ni resultatet av förra helgens matcher!
 
Att då spela mot Tyska landslaget var en upplevelse, de var riktigt duktiga och gav tufft motstånd. Men är himla nöjd över resultatet. Vårt lag spelade så himla bra Lacrosse mot dom! Är så stolta över mina lagkamrater :) Och framförallt över vår kära målis, Pernilla. Hon gjorde ett grymt jobb med tanke på omständigheterna. 
Det var också jättekul att se de Amerikanska brudarna spela Lacrosse - WOW vilka muskelpaket! Allt gick så snabbt! Nu såhär efter Berlin kan inte Kanada och VM komma nog fort.. Jag vill spela Lacrosse!

Helgen började lite tungt, ingen i laget kände vart man hade varandra på planen och det var en heeel dle slarv från våran sida. Men ju fler matcher vi spelade, desto mer lärde vi känna varandra och vi spelade helt enkelt bättre Lacrosse :) 
Är sjukt nöjd över utvecklingen av laget i helgen!
 
Sammanfattningsvis så förlorade vi alla matcher första dagen, men ingen andra och tredje. Bra upphämtning! Vi slutade totalt på en 9onde plats :)
 
Jag tog EN enda bild med min kamera i helgen, den är från första kvällen då vi anlände till berlin. Vi hade vart och käkat då VÄRSTA ovädret kom rakt över oss. Himlen öppnade sig och vatten hälldes ner från oven. Det var ett lager med vatten på gatorna och himlen blixtrade heeeela tiden. Helt sjukt! har aldrig vart med om något sånt oväder någonsin...
Så vi fick oss en riktigt blöt springtur som efteråt dokumenterades. Mina nya skor som jag använde för första gången vart dyngsura! Som tur är var det åtminstone varmt i luften :)
När vi ankom till Berlins flygplats var det +31 grader varmt, och jag hade åkt från +11 och regn. En rätt stor omställning, jag hade heelt fel kläder på mig.
 
Hedvig hade med sig sin systemkamera och tog massvis med bilder, hon får lägga ut några då hon får tid över :)

Utöver detta så vart jag sjuk. Försöker fortfarande återhämta mig från förkylningen, det går sakta... Så det blir tyvärr väldigt lite träning för min del. Kör dock klubbteknik varje dag. Det är jag och mina fyra bästa vänner, betongväggarna, som umgås minst en timme om dagen. Hoppas på en snar återhämtning så att kroppen hinner komma igång innan Kanada!

Fick min flygbiljett igår... iiiiih! Kunde inte riktigt sova efter det.
Åker till Stockholm på Fredag - det är snart!
 
Å just det! Höll på glömma! Här har ni lite underhållning:
- Tack till alla Svenska fans som både stöttat oss ekonomiskt genom att köpa t-shirts, men också tack till er tror på oss. Det betyder jättemycket!

 
It's the final countdown
x A-K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: