northlacrosse.blogg.se

Tyskland imorgon, vänta nu - va?!

Kategori: Vägen till VM

Hejhopp, nu är spelschemat i flaggans topp :D
Hoppas ni alla inte bara hissar flaggan för att fira en Svensk tradition på fredag. Utan också för att ni hejjar på när Svenska damlandslaget i Lacrosse slåss mot andra nationer!
Midsommarfirandet för Svenska landslaget blir tufft i år. Spelschemat publicerades för ett par dagar sen. I gruppspelet möter vi både Tyska- och Schweitziska landslaget... Spännande!!
 
Jag går som på nålar nu, vill åka härifrån nu och vara nervig tillsammans med mina älskade lagkamrater. På något sätt blir man som lite lugnare då man inte är ensam om att vara nervig. Imorgon ska jag åka tåg från Ö-vik till Arlanda. Håll tummarna nu för att inga förseningar sker! Living on the edge - med SJ ;)

Här är förresten en länk till turneringen som vi ska delta i, Berlin Open heter den om någon är nyfiken :)
http://berlinopen.de/
De är en rätt stor Lacrosseturnering i Europa, många bra lag reser dit.

Är precis hemgången från Skyttis, åkte upp dit och körde wallballs för att fila på tekniken inför turneringen. Har fått hem mitt nya skaft idag, yeay! Så satte det på nya klubban och tog den som omväxlings skull och nötte en timme mot, min just nu bästa vän, betongväggen. Skaftet satt som handen i handsken, jätteskönt! Ser fram emot att få spela med det. Ska försöka spela in min nya klubba nu i helgen under turneringen. Den börjar ta sig :)

Nu ska jag ladda med lite kvällsfika, kolhydrater, och en massa energi inför helgen. 
Å just de, måste packa också!!?! Ehm ,vad får man inte glömma? Pass, Cross, Matchställ. De klarar man nog sig långt på va? Ska få två par nya skor i Berlin, hihi ^^,
Shit, nu händer bara en massa kul. Det här blir nog den roligaste och svettigaste, mest alkoholfria midsommaren någonsin! Love Lacrosse <3
 
Swedish Lax Maffia -go for gold
x A-K
 

Kommentarer

  • CoolLaxKille21 säger:

    Så jäkla coolt! Tagga järnet och glöm inte underkläderna! Även de kan tänkas behövas, för omgivningens bästa! Får du egna cleets också?! Supernajs!

    2013-06-19 | 23:21:32
  • A-K a.k.a AK47 säger:

    Underkläder packat!

    2013-06-20 | 08:18:10

Kommentera inlägget här: