northlacrosse.blogg.se

Nationaldag i Karlstad

Kategori: Vägen till VM

Hej hopp!
Solen skiner i Karlstad och just nu andas, äter och sovar jag Lacrosse. Livet leker!
Sveriges nationaldag firades i Karlstad tillsammans med en hel dag utav något så osvenskt som Lacrosse och världens goaste gäng!! Mina karlstagrabbar, och Becka, en utav de nya Karlstabrudarna, Vädret var helt underbart, +20 och soooool!

 
Dagen började ute på en idrottsplats där allmänheten fick komma på att prova på lite olika sporten, bland annat Lacrosse. Det kom folk i alla åldrar, små söta tjejer och äldre män för att skjuta på mål och lära sig passa. 
En jättekul och härlig dag!
 
'
 
 
Kom inte ihåg senast jag sprang omkring barfota i solen utan något som helst att tänka på och då jag kunde göra precis det som föll mig in. Kände mig lite som ett barn igen, så de vart en hel del bus ;)
 
 
Sedan på kvällen så deltog jag tillsammans med Rebecka och Marcus på Karlstagängets träning. Jag och Rebecka, coachade tillsammans de nystartade damlaget på fyra tjejer i Karlstad. Vi gick igenom grunderna och spelregler som förberedelse inför SM som utspelas här i Karlstad i helgen. Sviiiiinroligt! De var glada och aspeppade på damlacrosse, så himla kul å se!

Idag så ska jag och Jimmy möta upp Rebecka och Marcus för att lira lite Lacrosse i solen :) 
har med andra ord inga planer för dagen och kommer att göra precis det jaaaag vill. Spela Lacrosse hela dagen i solen med så lite kläder som möjligt på allmän plats ;)
 
Ikväll är det välkomstmiddag, dit kommer nästan hela Lacrossesverige, helt underbart folk!! 
En charmig grej med sporten Lacrosse är att man nästan känner alla som spelar sporten i vårt avlånga land. Och man har huuur kul osm helst varje gång man ses :D
Taggar inför SM imorgon ;) uppdateringar kommer såklart under helgen :)
Nu ska jag snart ut i solen å njuta av löjlig dialekt, Karlstadkillar och Lacrossegurun Marcus (+ söt tjej)!
 
 
Livet leket!
x A-K
 

Kommentarer

  • Marcus säger:

    Vad sägs om att träffas runt 4a? Vart ska vi vara? Meddelar du resten av de goa gubbarna o töserna?

    SM imorgon!

    2013-06-07 | 13:34:50

Kommentera inlägget här: