northlacrosse.blogg.se

Nybörjarträning i lungviksparken

Kategori: Vägen till VM

Idag efter jobbet så släpade jag med två tjejer från jobbet ut på en gräsplätt. Tog med mig fyra stickor och lärde ut lite Lacrosse till de första offren i Ö-vik. 
 
Sjukt kul att ha någon att leka med :) Lite roligare än mina betongväggar uppe på Skyttis... Ett plus är också att men är inte ensam om att bli utstirrad som en idiot när man är flera som spelar ;)
 
 
 
Det gick bra med tjejerna, körde igenom "nybörjarprogrammet" med basic grundövningar och teknikgenomgång.
Båda två vart bättre allteftersom och de verkade tycka att det var ganska roligt också! För hoppningsvis så kan jag släpa med dem fler gånger, och kanske tillåmed nån kompis vågar hänga med. "Vi får la se", som Pernilla från Göteborg skulle sagt ;)

Alexandra - bra på att lägga passar
 
Matilda - bra på att fånga
 
Tjejerna såg lovande ut i slutet av träningen :)
Förhoppningsvis får kära Ö-vik upp ögonen för sporten och så skapar jag ett växande intresse för sporten. Det är än så länge endast några få som vågat sig fram och frågat vad jag håller på med. Men om snacket fortsätter och intresset växer så på lång sikt kanske det kan startas upp ett lag i stan om någon driven Lacrossespelare bosätter sig här :) Vore skönt om inte närmsta laget från Lule låg i Stockholm...

Fick leka av mig lite mellan tekniktipsen ^^,
Min lillasyster svängde förbi och lekte samtidigt med sin sytemkamera. Hon övade inför då hon ska fotografera VM-matcherna i Kanada.
 
Har i övrigt haft vilovecka, har inte tränat sedan SM i Karlstad. Har bara kört lite teknik och wallballs för att förbereda mig inför Berlin. Åå Berlin, TYSKLAND!!
Det har vart drömmen att få åka till Tyskland, och nu ska jag äntligen åka, och får spela Lacrosse dessutom!! :D
Men shit, är sådär lite lätt nervös, de blir första landskamperna.. Det är då det gäller, på liv å död. Sweden - go for gold! Det blir såklart mycket tufft motstånd, men jag ska ge allt jag har!


Laddar med energi
x A-K

Kommentarer

  • Pernilla a.k.a Glennilla säger:

    Så sant som debattör sagt AK

    2013-06-18 | 23:42:27

Kommentera inlägget här: